15.01.2009

Komedyen



"Ünlü tiyatro sanatçısı ve komedyen Levent Kırca, yerel seçimlerde aday!" Geçtiğimiz günlerde bu haberi duyduk, okuduk, izledik, belki karşılıklı esprilerle basına ilan edilirken gülümseyenlerimiz oldu -tabii ki benim yüz mimiklerim dondu-, bazılarımız aday olduğu siyasi parti ile ilgili yorumlar yaptı vs. Ama ben her zamanki gibi Levent Kırca'yı itici ve onu değil, aday olduğu partinin genel başkanını pek bir komedyen buldum.



Bunlar bende beş adetler. İsimlerinin yanında "tiyatro oyuncusu ve komedyen" yazan, aşağı yukarı aynı yaşlarda beş adam. Tiyatro oyuncusu sıfatlarına, hiçbir söz söyleyemem veya bunun dışında belki bilip-bilmediğim değerli özellikleri de vardır. Ama komedyenlik kısmı beni geriyor. Bana "komedyen" kelimesinin sadece mecazi anlamını çağrıştırıyorlar. İnsan "Türkiye'nin en iyi komedyenlerinden" denilen şahısları izlerken bu kadar gerilir mi yahu? "İzlerken" fazla, zira görmeye bile tahammül edemiyorum. Diğerlerini merak eden olursa diye, isimlerini sayayım; Metin Akpınar, Ferhan Şensoy, Ali Poyrazoğlu, Müjdat Gezen. Bunun psikolojide bir karşılığı var mıdır acaba, hani "koulrofobi" gibi filan? Bilmem, ben yaşadığımı bilirim sadece:)

2 yorum:

  1. zeki alasya'da geriyor beni epeydir....
    zeki-metin'in köyden indim sehire zamanlarini daha bi severdim....sonra nasilsa acaip hallere girdiler.....seysoy'da bir zamanlar yahu bu adam ne yapiyor diye merak uyandirmisti, ama kanimiz uyusmadi hic....gezen'i oldum olasi sevemedim...kirca ve poyrazoglu'nun herhangi bir komedilikleriyle cok uzun zamandir karsilasmadim bir yerlerde neyseki.....

    gecmis olsun dilegin icin tesekkürler, bitirmeden.....
    kendi geldim sayilir....

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, daha iyi olmana sevindim.

    Evet neyse ki artık pek görünmüyorlar. Kırca ortaya çıkıp fobimi depreştirmeseydi aklıma da gelmezlerdi:)

    YanıtlaSil